Despre campanie

FII TREAZ LA VOLAN! – editia a II-a

FII TREAZ LA VOLAN! Fii #treazpebicicleta! Fii #treazpemotocicleta! Fii un #pietontreaz! Acestea sunt mesajele de siguranta rutiera pe care le veti auzi in aceasta vara!

Anual, peste 1,2 milioane de oameni mor pe drumurile din intreaga lume, aceasta cifra mentinandu-se constanta din 2007, arata datele World Health Organization. Chiar si in Uniunea Europeana, ale carei sosele sunt considerate printre cele mai sigure din lume, situatia ramane problematica: in 2016, 25.500 de persoane au decedat, in UE, in urma accidentelor rutiere, arata un raport al Comisiei Europene, publicat in primavara anului 2017.

La randul sau, si Romania se confrunta cu probleme in ceea ce priveste siguranta in trafic. Nu mai putin de 1.893 de persoane si-au pierdut viata si alte 9.056 au fost ranite grav in urma accidentelor rutiere produse, in 2015, pe soselele din tara noastra, arata „Buletinul sigurantei rutiere. Raport anual 2015” realizat de IGPR – Inspectoratul General al Politiei Romane – Directia Rutiera. Potrivit sursei citate, in anul 2015, au avut loc 9.380 de accidente grave, acestea fiind soldate cu 14.653 de victime: 1.893 morti, 9.056 raniti grav, 3.704 raniti usor. In medie, in fiecare zi a anului 2015, au avut loc 25 de accidente rutiere grave, care au provocat decesul a 5 persoane si ranirea grava a altor 25.

In acest context este evident ca proiectele si campaniile de siguranta rutiera raman mai importante ca niciodata, iar orice efort in directia reducerii numarului de accidente rutiere este esential. Astfel, campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN! revine, in aceasta vara, cu a doua editie.

Fii #treazlavolan- mesajul acestei veri!

Campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN!, realizata de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, se desfasoara intre 15 iulie – 15 septembrie 2017 si se axeaza pe mesaje-cheie menite sa creasca nivelul de constientizare a riscurilor la care se expune oricine se urca la volan obosit si pe distante mari in drum spre mare sau spre munte, sau care se lasa distras de smartphone-uri in timp ce conduce. Un alt tip de mesaj vizeaza conducerea sub influenta bauturilor alcoolice sau a anumitor tipuri de medicamente.

De asemenea, in acest an, proiectul se adreseaza, in mod direct, si celorlalti participanti la trafic – pietonii, biciclistii si motociclistii – cu mesaje special dedicate lor. Astfel, concomitent cu atragerea atentiei soferilor asupra importantei protejarii categoriilor vulnerabile din trafic, si pietonii, biciclistii si motociclistii vor primi sfaturi privind siguranta rutiera si riscurile la care sunt expusi, dar si recomandari pentru a ramane in siguranta in trafic.

In cadrul proiectului, vor fi distribuite brosuri informative gratuite continand sfaturi de care orice participant la trafic ar trebui sa tina cont atunci cand pleaca la drum. Astfel, brosura „FII TREAZ LA VOLAN!” va fi distribuita in trafic, dar si in principalele centre comerciale din Bucuresti si din 20 municipii din tara timp de aproape 2 luni, in aceasta vara. De asemenea, materialul informativ va ajunge la publicul larg si prin intermediul cotidianului LIBERTATEA, ca insert intre paginile acestuia.

Demersul este sustinut de o solida componenta online axata pe social media, fiind dublat, si in acest an, de o campanie online de VIP endorsement. Astfel, Nicu ALIFANTIS, Mircea VINTILA, Dan HELCIUG, Titi AUR si Dan FINTESCU sunt doar cateva dintre VIP-urile care sustin cresterea sigurantei rutiere si se alatura in calitate de endorseri celei de-a doua editii a campaniei.

De asemenea, pe treazlavolan.ro si Facebook.com/treazlavolan vor fi publicate, pe intreaga durata a campaniei, sfaturi utile si infografice.

Organizata pentru prima data in vara anului 2016, campania „FII TREAZ LA VOLAN!” are ca obiectiv cresterea sigurantei rutiere in Romania si cresterea gradului de informare a tuturor participantilor la trafic cu privire la riscurile la care se expun prin incalcarea regulilor de circulatie, indisciplina sau atitudini si actiuni ce le pot pune viata in pericol. Demersul a fost nominalizat, in 2017, in randul proiectelor europene cu impact insemnat in ceea ce priveste cresterea nivelului de siguranta rutiera, numarandu-se printre cele 100 de campanii participante la „Excellence in Road Safety Awards 2017„.

Campania „FII TREAZ LA VOLAN!” este initiata de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si are loc cu sprijinul Politiei Romane, ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara si BAAR – Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

De asemenea, aceasta este realizata cu sprijinul Partenerilor GENERALI Romania, ERGO Asigurari, OMNIASIG VIG, Gothaer Asigurari Reasigurari, GROUPAMA Asigurari, GRAWE Romania, DESTINE Broker, DAW Management, EUROINS Romania, PIRAEUS Insurance Broker, GARANTA Asigurari, RECREX, VERASIG Broker, OTTO Broker, GLOBASIG Broker, RENOMIA – SRBA Broker de Asigurare, CREST Broker de Asigurare, ATA – Academia Titi Aur, EDOTEC Romania si DAS – Dellen Ausbeulservice.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, wall-street.ro, 24auto.ro, 9am.ro, ziuaveche.ro si Automotive Aftermarket News, precum si cu sprijinul motorhead.ro.

Editia din 2016

In perioada 11 iulie – 11 septembrie 2016 s-a desfasurat prima editie a campaniei nationale de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN! realizata, in parteneriat, de Politia Romana, FPVS – Fondul de Protectie a Victimelor Strazii, Radio Romania Actualitati si APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor.

Campania s-a axat pe mesaje-cheie menite sa creasca nivelul de constientizare a riscurilor la care se expune oricine urca la volan obosit sau care se lasa distras de smartphone in timp ce conduce. Un alt tip de mesaj promovat de campanie a vizat riscul conducerii sub influenta bauturilor alcoolice sau a anumitor tipuri de medicamente.

Astfel, in cadrul Campaniei, au fost distribuite brosuri informative gratuite, continand sfaturi de care orice sofer ar trebui sa tina cont atunci cand pleaca la drum. Brosura FII TREAZ LA VOLAN! a fost distribuita in trafic, dar si in principalele centre comerciale din Bucuresti si din 20 de municipii din tara.

In plus, o atentie speciala a fost acordata in aceasta vara litoralului, unde mii de soferi merg in weekend-uri si pleaca spre casa duminica, dupa doua zile obositoare si „animate” cu sticle de bere rece.

De asemenea, brosura a fost distribuita si impreuna cu una dintre cele mai citite publicatii din Romania, ziarul LIBERTATEA, accentul fiind pus si de aceasta data pe zona litoralului.

Asa cum campaniile APPA v-au obisnuit deja, demersul a fost sustinut de o solida componenta online axata pe social media, fiind dublat, in premiera, de o campanie online de VIP endorsement. George IVASCU, Nicu ALIFANTIS, Alexandru PETROVICI, Dan FINTESCU, DJ OLIX sau Laurentiu GURAN (ASHA Band) sunt numai cateva dintre numele cunoscute in showbiz-ul romanesc care au promovat mesajele campaniei FII TREAZ LA VOLAN!

Platforma treazlavolan.ro prezinta intr-o forma structurata principalele elemente de care un sofer responsabil ar trebui sa tina cont, precum si statistici si studii din intreaga lume, care atesta importanta ce trebuie acordata acestor aspecte.

Nu lipsesc „mascote” ale campaniei (masinutele EMA si TEO), sondaje si concursuri, toate avand drept principal scop sa transmita mesajul campaniei unui numar cat mai mare de soferi, prin cat mai multe canale.

Campania a fost sustinuta de principalele companii de asigurari si de brokeraj in asigurari: OMNIASIG VIG, BCR Asigurari de Viata, GOTHAER Asigurari Reasigurari, EUROINS Romania, GENERALI Romania, CREDIT EUROPE Asigurari, SAFETY Broker, MARSH, FABRICA de Asigurari, INTER Broker, OTTO Broker, DESTINE Broker, GRAWE Romania, DAUNE.Expert si GARANTA Asigurari .

Lor li s-au adaugat, insa, si companii care au sprijinit distributia brosurii campaniei, astfel incat aceasta sa ajunga in cele mai diverse colturi ale tarii.

Spoturile difuzate de Radio Romania Actualitati, precum si materialele publicate de Partenerii Media (wall-street.ro, 9am.ro, Revista BIZ, Ziua Veche, stirilepescurt.ro) au contribuit, de asemenea, la diseminarea informatiilor.

Proiectul a continuat in luna decembrie 2016 cu IARNA, LA VOLAN, o campanie realizata de GENERALI Romania cu sprijinul APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor.