Oboseala la volan, un risc greu masurabil

Oboseala la volan, un risc greu masurabil

Oboseala este un risc la volan despre care se vorbeste mai putin, comparativ cu alti factori deoarece „este greu de masurat. Exista, de asemenea, si tendinta de supra-evaluare a capacitatii de conducere care nu este corelata cu starea tehnica a masinii si caracteristicile drumurilor care urmeaza sa fie parcurse”, au explicat reprezentantii EUROINS Romania.

Compania sustine, in calitate de Partener, campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN!, care se concentreaza, in acest an, pe pericolele oboselii pentru soferi.

Conform reprezentantilor EUROINS Asigurari, printre cele mai eficiente masuri active pentru reducerea riscului oboselii la volan s-ar putea numara „implementarea de solutii tehnice (asistenti cu tehnologie machine learning) care sa observe comportamentul soferului masinii si sa sugereze, pana la a forta, oprirea in conditii de maxima siguranta a autoturismului.”

Exista, insa, si masuri `pasive’, precum „somn de calitate inainte de un drum, pauze la fiecare 2 ore la drumurile lungi, dar si evitarea calatoriilor in timpul in care normal se doarme (noaptea)”, au explicat acestia.

Despre FII TREAZ LA VOLAN!

Demersul „FII TREAZ LA VOLAN!” este initiat de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se deruleaza cu sprijinul Politiei Romane, UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si al BAAR – Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

De asemenea, editia din 2019 este realizata cu sprijinul EUROINS Romania, GROUPAMA Asigurari, DESTINE Broker, OMNIASIG VIG, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, GRAWE Romania, ASIROM VIG, CITY Insurance, UNIQA Asigurari, RENOMIA SRBA Insurance Broker, AVUS, DAW Management, INTER Broker, ASITO Kapital, GARANTA Asigurari, MARSH Romania, SAFETY Broker, AON Romania, GLOBASIG Broker, ASIGEST Broker, MAXYGO Broker, MIB – MILLENIUM Insurance Broker, INTARO, RECREX, EUROTAX, ASISOFT, DAS – Dellen Ausbeulservice GmbH, Daune Expert si GrECo Romania.

Proiectul se desfasoara cu sprijinul Partenerilor UNSICAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, PRBAR – Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare, OTTO Broker, motoADN, Ford Mustang Romania, TATUC Serv Consulting si 5togo. Partenerul Stiintific al campaniei este Clinica SOMNOLOG.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ, ziuaveche.ro, ROMANIApeROTI.ro, AutoStiri.ro, AutoNapoca.ro, Cars.ro, AutoExpert si Flote Auto.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe treazlavolan.ro si Facebook.com/treazlavolan.

Share this post