In 2016, 25.500 de persoane au decedat, in UE, in urma accidentelor rutiere

In 2016, 25.500 de persoane au decedat, in UE, in urma accidentelor rutiere

Un raport al Comisiei Europene, intocmit in primavara anului 2017, arata ca, in 2016, soselele din Uniunea Europeana au fost cele mai sigure din lume. Iar asta in pofida faptului ca, la nivelul Uniunii Europene, au fost inregistrate, in urma accidentelor rutiere de anul trecut, 50 de decese la un milion de locuitori, in vreme ce, la nivel global, statisticile indica, in aceeasi situatie, 174 de decese la un milion de locuitori.

Comisia Europeana noteaza ca, dupa doi ani de stagnare, numarul persoanelor care si-au pierdut viata in urma accidentelor rutiere produse pe soselele din Uniunea Europeana a scazut, in 2016, cu 2%. Astfel, 25.500 de persoane au decedat, in UE, in 2016 in urma accidentelor rutiere, numarul acestora fiind cu 600 mai mic decat in 2015 si cu 6.000 mai mic comparativ cu 2010 (o scadere de 19% in ultimii sase ani).

Desi cele mai multe din statele membre UE si-au imbunatatit statisticile in comparatie cu 2010, exista in continuare diferente semnificative. In 2016, tarile cu cea mai scazuta rata de mortalitate la un milion de locuitori au fost Suedia (27), Marea Britanie (28), Olanda (33), Spania (37), Danemarca (37), Germania (39) si Irlanda (40). La polul opus, Polonia (79), Letonia (80), Romania (97) si Bulgaria (99).

Printre tarile care, in 2016, au inregistrat cele mai importante scaderi, comparativ cu 2015, in ceea ce priveste numarul accidentelor rutiere, se regasesc Lituania (22%), Letonia (16%) si Cehia (16%). Anul 2016, mai arata Comisia Europeana, a fost al doilea an consecutiv in care statele membre ale Uniunii Europene au inregistrat rate ale mortalitatii de sub 100 de decese la un milion de locuitori.

Potrivit aceluiasi raport, cele mai multe accidente rutiere au avut loc, in 2016, pe drumurile rurale din statele membre ale Uniunii Europene, acest prag fiind de nu mai putin de 55%. Mai departe, 37% din accidentele rutiere din 2016 au avut loc, la nivelul UE, in zonele urbane, in vreme ce numai 8% dintre accidentele rutiere au fost inregistrate pe autostrazile statelor membre ale Uniunii Europene.

Cele mai multe victime (46%) au fost inregistrate in randul ocupantilor autovehiculelor (soferi si pasageri), alte victime regasindu-se in categoriile pietonilor (21%, scadere de 10% fata de 2010), biciclistilor (8%) si motociclistilor (14%), cu precizarea ca, potrivit Comisiei Europene, pietonii, biciclistii si motociclistii sunt mai expusi la accidente rutiere fatale atunci cand circula pe drumuri din zone urbane.

Comisia Europeana mai arata ca, la fiecare deces cauzat de un accident rutier, exista multe alte situatii in care ranile provocate de un accident pot avea consecinte dezastruoase asupra persoanelor implicate. Printre cele mai vulnerabile categorii, arata acelasi raport realizat de Comisia Europeana, se regasesc pietonii, motociclistii, biciclistii si persoanele in varsta (categorie din ce in ce mai vulnerabila).

In noiembrie 2016, Comisia Europeana a colectat date din 16 state membre ale Uniunii Europene si, in baza acestora, a estimat ca, anual, 135.000 de persoane sufera rani grave in urma accidentelor rutiere. Prin urmare, arata Comisia Europeana, la fiecare deces inregistrat, pe soselele din Uniunea Europeana, in urma unui accident rutier, sunt inregistrate si alte cinci persoane ranite grav.

Sursa: European Commission (Comisia Europeana) (http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-17-675_en.htm)

Share this post